Ferrari F50 został skonstruowany z okazji pięćdziesiątej rocznicy powstania marki. Po raz pierwszy został zaprezentowany w 1995 na Geneva
Motor Show. Do tej pory obok McLarena F1 jest uważany za jeden z najlepszych "ulicznych bolidów F1". Jako drugi samochód na świecie
posiadał dyfuzor (pierwszym autem wykorzystującym powietrze przepływające pod podłogą do zwiększenia siły docisku był Jaguar XJ220).
Ponadto legitymuje się jednym z najbardziej rasowych gangów silnika jakie kiedykolwiek powstały. Jego największym konkurentem był
McLaren F1. Ten model Ferrari z wyglądu upodobnił się do najmniejszego modelu F355, ponadto F50 był jednym z najlepiej prowadzących
się aut w swoich latach, F50 ma całkowicie gładką powierzchnię pod podwoziem dzięki czemu nie ma oporów powietrza co dodatkowo
poprawia prowadzenie przy szybkich zmianach kierunku jazdy.
Auto jest seryjnie wyposażone w automatyczną regulację wysokości
nadwozia, przez co można go używać także do podróży w mieście. Ten model Ferrari był pierwszą próbą stworzenia auta najbardziej
zbliżonego do Formuły, który miał zagwarantować klientom adrenalinę i poczucie, że siedzą w aucie wyczynowym. Niestety model nie
powtórzył sukcesu poprzednika gdyż cena podstawowego modelu była bardzo wysoka w chwili debiutu w niemczech kosztowal on 750 000
tys marek, lecz ceny używanych egzemplarzy w rękach kolekcjonerów nadal utrzymują wysokie ceny sięgające około pół miliona euro.
Ferrari F50 jest bezpośrednim następcą modelu F40, który był produkowany do 1992 roku. Następcą F50 jest Ferrari Enzo.
DANE TECHNICZNE:
* Silnik V12 12-cylindrowy, 60 zaworowy, Bosch Motronic M2.7 (Czterosuwowy)
* Pojemność 4698 cm3
* Moc 382kW (520 KM) @ 8500 1/min
* Skrzynia biegów 6-biegowa manualna
* Rozmiar kół: Przód: 245/35ZR-18 Goodyear Eagle F1 GS Fiorano
* Prędkość maksymalna: 325 km/h
* 0-100 km/h: 3.9 s
|