Ekstremalna wersja Ferrari Enzo, przeznaczona tylko na tory wyścigowe (nie posiada homologacji). Testy bolidu rozpoczęto
pod koniec roku 2004. Nazwa FXX wzięła się z tego, że początkowo planowano produkcję jedynie dwudziestu aut, jednak
wyprodukowano dwadzieścia dziewięć bolidów plus dwa dodatkowe egzemplarze dla Jeana Todt'a i Michaela Schumachera, które
jako jedyne zostało pomalowane całkowicie na czarno. Na początku sprzedaży cena jednego modelu wynosiła 1,5 miliona euro.
28 października 2007 zaprezentowano FXX Evoluzione, wersję auta stworzoną przy współpracy z Michaelem Schumacherem
oraz innymi posiadaczami modelu FXX. Celem zmian była korekta i dopracowanie samochodu pod względem technicznym, przez
co FXX Evoluzione posiadał zmodernizowany układ napędowy, przeniesienia napędu i zawieszenie, a przez to lepsze osiągi
i lepsze prowadzenie. Ofertę modernizacji FXX wysłano wszystkim posiadaczom modelu startującym w specjalnie przygotowanych
dla tego auta wyścigach FXX Events.
DANE TECHNICZNE:
* Silnik V12 48V, umieszczony centralnie
* Pojemność 6262 cm3
* Moc 588 kW (800KM) @ 8500 obr/min
* Skrzynia biegów 6-biegowa manualna
* Rozmiar kół: Przód: 245 x 35 ZR19 / Tył: 345 x 35 ZR19
* Prędkość maksymalna: 345 km/h
* 0-100 km/h: 2,8 s
|